Poniżej wyjaśniamy kilkanaście spraw związanych z organizacją zawodów.
Zanim do nas zadzwonisz lub wyślesz pytanie, przeczytaj regulamin zawodów i sprawdź czy poniżej znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię zagadnienie.
Tak, wszystkie trasy naszych biegów posiadają atesty. Trasa maratonu jak i półmaratonu posiadają atest IAAF oraz Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, trasa ultramaratonu atest Polskiego Związku Lekkiej Atletyki.
Tak, finisz Silesia Marathon 2025 odbędzie się na bieżni Stadionu Śląskiego w Chorzowie.
Rejestracja trwa od 15 stycznia 2025 roku do 22 września 2025 roku.
W przypadku wyczerpaniu limitu ilości startujących rejestracja może być wcześniej zakończona. W przypadku gdy pula numerów startowych będzie jeszcze dostępna, dodatkowe numery będą dostępne w Biurze zawodów.
Do 31 sierpnia 2025 roku można, logując się na własne konto utworzone przy rejestracji, dokonać zmiany dystansu.
Jeżeli w momencie podejmowania decyzji o zmianie dystansu, opłata startowa na nowym dystansie jest wyższa należy różnicę dopłacić. W przypadku gdy opłata za zmieniony dystans jest niższa od już wpłaconej zwrot nie przysługuje.
Uwaga: Po 31 sierpnia 2025 r. zmiana dystansu nie będzie możliwa bez względu na podawane przez uczestników okoliczności (kontuzje lub inne przypadki losowe).
Płatności dokonuje się po zarejestrowaniu się na stronie biegu. W tym celu należy zalogować się na swoje konto na stronie biegu, przejść na stronę płatności klikając przycisk „Zapłać”. Można skorzystać z płatności kartą lub przelewem internetowym do większości banków. Istnieje też możliwość wygenerowania wypełnionego druku przelewu. Można taki druk zapisać lub wydrukować w domu. Do generowania druku przelewu służy funkcja „Przelew bankowy” w grupie „Przelewy online”. Obsługa płatności internetowych jest realizowana przy współpracy z firmą PayU.
W przypadku braku danego banku prosimy o zaznaczenie wyboru przelewu bankowego/pocztowego i dokonanie wpłaty na wygenerowany numer rachunku bankowego przepisując dane z wygenerowanego druku.
Za start w zawodach można zapłacić kartami VISA, MASTER CARD oraz dokonując płatności z rachunków najbardziej popularnych banków poprzez system PayU.
W przypadku dostępnych numerów w Biurze Zawodów płatności mogą być realizowane kartą płatniczą, kredytową tradycyjnie lub zbliżeniowo.
Tak. Do 10 września każdy zawodnik, który już zapłacił za udział w zawodach i ma przyznany numer startowy, może po zalogowaniu się wybrać te opcje i za nie dopłacić.
Staramy się tak wybierać partnera przygotowującego dla nas koszulki, by ich rozmiary odpowiadały europejskim standardom. Tabela z wymiarami w centymetrach znajduje się poniżej. W przypadku źle wybranego rozmiaru można to zmienić w edycji zgłoszenia po zalogowaniu się na swoje konto. Zmiana jest możliwa do 31 sierpnia.
Nie możemy jednak zagwarantować otrzymania koszulki w wybranym rozmiarze – koszulki wydawane są na podstawie rozmiaru wskazanego w formularzu rejestracyjnym, bez możliwości zmiany zadeklarowanego rozmiaru podczas odbioru, do momentu wyczerpania zapasów danego rozmiaru. W przypadku braku wybranego rozmiaru, zawodnikowi zostanie zaproponowany inny dostępny rozmiar.
Tak, zgodnie z regulaminem można przenieść opłatę startową na inną, zarejestrowaną na bieg osobę.
Przekazanie opłaty uwarunkowane jest:
a) terminem – możliwe jest przeniesienie opłaty wyłącznie do 31 sierpnia 2025 r.;
b) kontaktem z organizatorem w celu dopełnienia formalności (podanie nazwiska osoby, na którą przenoszona jest opłata startowa);
c) wniesieniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 30 zł. oraz wpłatą różnicy kwoty w przypadku, gdy opłata jest niższa niż aktualnie obowiązująca.
Opłata startowa, na którą wystawiona została faktura VAT nie może być przeniesiona na innego zawodnika.
Szczegółowy informacje na temat organizacji startu prezentujemy w informatorze uczestnika „Co? Gdzie? Kiedy” w formie Informatora zawodnika – informator opublikowany zostanie na ok. miesiąc przed startem zawodów i będzie na bieżąco aktualizowany. Znajdą się tam mapki okolicy startu, mety, informacje o Biurze Zawodów.
Biuro zawodów mieści się na Stadionie Śląskim w Chorzowie przy ul. Katowickiej 10 (wejście bramą 1A)
Komunikacja publiczna ZTM:
– dojazd tramwajem – linie 0, 6, 11 (przystanek „Chorzów-Stadion Śląski” lub „Park Śląski Wejście Główne”)
– dojazd autobusem – linie 6, 98, 663, 830, M3 (przystanek „Chorzów-AKS”)
Zachęcamy do skorzystania z komunikacji publicznej, którą po odbiorze pakietu startowego podróżować będzie można na podstawie numeru startowego. Dla osób, które będą dojeżdżały na start własnym samochodem Park Śląski udostępnia odpłatnie kilka parkingów umiejscowionych w niedalekiej odległości od startu/mety zawodów.
Przed zawodami opublikowana zostanie mapa z umiejscowieniem parkingów.
Nie, pakiet startowy w imieniu zawodnika może odebrać inna osoba. Wystarczy, że okaże w biurze zawodów bilet z QR kodem, który zawodnik otrzyma na wskazane przy rejestracji adres email i numer telefonu. Bilet okazać można w wersji elektronicznej lub w postaci wydruku.
Tak, dzięki temu zawodnicy wyczynowo uprawiający tę dyscyplinę mają możliwość startu na czele kolumny biegaczy. Kolejne strefy startowe będą odpowiednio oznakowane literami odpowiadającymi literom na numerach startowych i będą uwzględniały deklarację złożoną w momencie rejestracji na bieg.
Uwaga! Osoby rejestrujące się po 10 września będą przyporządkowane do ostatniej grupy startowej.
NIE – zgodnie z zapisami regulaminów biegów, ale również przyjętymi na całym świecie zasadami numer startowy przypinamy do koszulki, z przodu na klatce piersiowej.
Numer startowy musi być widoczny z przodu, nie może być zasłonięty!
Od 2022 roku wszystkie osoby które wystartują bez przypiętego do koszulki numeru startowego będą zdyskwalifikowane.
Nie, asysta na rowerach lub innych środkach lokomocji jest zabroniona a osoba korzystająca z tego typu pomocy zostanie zdyskwalifikowana.
Tak, na trasie biegu obecni będą Pacemakerzy. Dokładne czasy, na jakie będą prowadzić, podane będą na dwa tygodnie przed wydarzeniem.
Informacja o wysokości nagród zostanie przedstawiona do końca sierpnia 2024 roku na stronie internetowej zawodów jako załącznik do regulaminu biegu.
W związku z niewielkim zainteresowaniem noclegami na sali gimnastycznej w poprzednich latach, nie przewidujemy organizacji noclegów tego typu.
TAK
W przypadku chęci wykupienia vouchera prosimy o kontakt z naszym biurem za pomocą formularza kontaktowego. Przekażemy numer rachunku bankowego do wpłaty, a po jej dokonaniu prześlemy voucher z dedykowanym kodem pozwalający na rejestrację i start w zawodach.
Tak, biuro zawodów jest czynne od 6:30 do 7:30 dla uczestników maratonu i od 8:00 do 9:00 dla uczestników półmaratonu
Nie przewidujemy możliwości wysyłki pakietów startowych.