Najczęściej zadawane pytania

Poniżej wyjaśniamy kilkanaście spraw związanych z organizacją zawodów.
Zanim do nas zadzwonisz lub wyślesz pytanie, przeczytaj regulamin zawodów i sprawdź czy poniżej znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię zagadnienie.

Rejestrację zawodników uruchomiona zostanie 8 grudnia 2017 r.
Zgłoszenia drogą elektroniczną przyjmowane będą do 21 września 2017 r. Ostatnią możliwością rejestracji na bieg będzie zgłoszenie się osobiście w Biurze Zawodów w dniach 29-30 września 2017 r.

Rejestrację zawodników uruchomiona zostanie 6 marca 2017 r.

Szczegółowy informacje na temat organizacji startu prezentujemy w informatorze uczestnika “Co? Gdzie? Kiedy”  formie Mini Przewodnika – informator opublikowany zostanie na 3-4 miesiace przed startem zawodów i będzie na bieżąco aktualizowany. Znajdą się tam mapki okolicy startu, mety, informacje o Biurze Zawodów.

Przygotowaliśmy kilkadziesiąt pakietów startowych, które będą dostępne w biurze zawodów. Pakiety będą wydawane do ich wyczerpania.

Tak, trasa Silesia Marathon posiada atest Polskiego Związku Lekkiej Atletyki oraz IAAF.
Trasa Silesia Półmaraton posiada atest PZLA.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Do 15 sierpnia 2017 roku można, logując się na własne konto utworzone przy rejestracji dokonać zmiany dystansu z maratonu na półmaraton. Różnica w wysokości opłaty startowej nie jest zwracana. W przypadku chęci zmiany dystansu z półmaratonu na maraton jest ona również możliwa do dnia 15 sierpnia pod warunkiem uregulowania różnicy (dokonania dopłaty) – w tym celu prosimy o kontakt z Biurem Zawodów

Uwaga: Po 15 sierpnia 2017 r. zmiana dystansu nie będzie możliwa bez względu na podawane przez uczestników okoliczności (kontuzje lub inne przypadki losowe).

Płatności dokonuje się po zarejestrowaniu się na stronie biegu. 
W tym celu należy zalogować się na swoje konto na stronie biegu, przejść na stronę płatności klikając przycisk “Zapłać”. Na stronie tpay płatności są podzielone na 3 grupy: “karty płatnicze”, “ePrzelewy”, “Inne”. Można skorzystać z możliwości płatności kartą lub e-przelewem, istnieje też możliwość wygenerowania wypełnionego druku przelewu. Można taki druk zapisać lub wydrukować w domu. Do generowania druku przelewu służy funkcja “Wydrukuj i zapłać” w grupie “Inne”. Obsługa płatności internetowych jest realizowana przy współpracy z firmą eCard S.A.

W przypadku braku danego banku prosimy o zaznaczenie wyboru przelewu bankowego/pocztowego i dokonanie wpłaty na wygenerowany numer rachunku bankowego.

Tak, przyjmowane są opłaty kartami VISA, VISA Electron, MASTER CARD, MASTER CARD Electronic, Maestro i American Express.

Pakiety startowe będzie można odebrać w dniach 29 września – 1 października w Biurze Zawodów, które mieścić się będzie na Placu Śląskim w Centrum Handlowym Silesia City Center, ul. Chorzowska 107 w Katowicach.
Biuro Zawodów Mini Silesia Marathon w dniu 30 wrześniabędzie znajdowało się w namiotach RMF FM na terenie Placu Słonecznego przed Silesia City Center.

Szczegółowe informacje dotyczące dojazdu do Biura Zawodów i na miejsce startu Silesia Marathon (i imprez towarzyszących) znajdować się będą w MINI PRZEWODNIKU opublikowanym na miesiąc przed zawodami.


Dojazd samochodem – ul. Chorzowska 107, Katowice tablice informacyjne Silesia City Center
Dojazd tramwajem – linie 6, 7, 11, 19, 23 – przystanek Silesia City Center
Dojazd autobusem – linie 6, 7, 23, 48, 51, 110, 48, 662, 673, 820, 830, 840

Tak, cały depozyt można będzie odebrać na mecie, na terenie Stadionu Śląskiego.

Tak, przygotowana będzie dodatkowa, dedykowana zawodnikom linia autobusowa. Autobusy będą wachadłowo kursować pomiędzy Stadionem Śląskim a Silesia City Center. Czas przejazdu – ok. 8 minut.
Na podstawie numeru startowego można będzie bezpłatnie korzystać z równie szybkiej komunikacji tramwajem linii 6,7, 11, 19 czy 23 (pięć przystanków autobusowych).

Zachęcamy do skorzystania z komunikacji publicznej którą, po odbiorze pakietu startowego podróżować będzie można na podstawie numeru startowego. Dla osób które będą dojeżdżały na start własnym samochodem przygotowaliśmy kilka parkingów umiejscowionych zarówno przy samym starcie, jak również przy mecie biegu na Stadionie Śląskim. Parkingi na 2.000 samochodów znajdować się będą na terenie Stadionu Śląskiego przy samym Stadionie, kolejne 2.000 miejsc parkingowych przygotowanych będzie przy Silesia City Center. Pomiędzy startem i metą poruszać się będzie można bezpłatnie – tramwajem lub korzystając z dodatkowej, dedykowanej liniii autobusowej kurusjącej między startem i metą. Przed zawodami opublikowana zostanie mapa z umiejscowieniem parkingów.

Tak, dzięki temu zawodnicy wyczynowo uprawiający tę dyscyplinę mają możliwość startu na czele kolumny biegaczy. Kolejne strefy startowe będą odpowiednio oznakowane numerami odpowiadającymi numerom startowym i będą uwzględniały deklarację złożoną w momencie rejestracji na bieg.

Tak, biuro zawodów będzie czynne w tym dniu od 6.30 do 7.30. W dniu zawodów wydawane będą wyłącznie pakiety startowe bez możliwości rejestracji i dokonywania opłat startowych.

Staramy się tak wybierać partnera przygotowującego dla nas koszulki, by ich rozmiary odpowiadały europejskim standardom. Tabela z wymiarami w centymetrach znajduje się poniżej. W przypadku źle wybranego rozmiaru mozna to zmienić w edycji zgłoszenia po zalogowaniu się na swoje konto. Zmiana jest możliwa do 31 sierpnia.

Zgodnie z Regulaminem Zawodów nie ma takiej możliwości.

Zachęcamy do osobistego odbioru pakietów startowych, gdyż konieczne jest złożenie własnoręcznego podpisu na karcie zgłoszenia – zgodnie z wymogami prawnymi.

Pakiet startowy będzie mogła również odebrać wskazana osoba na podstawie Karty Startowej. Karty Startowe można pobrać po zalogowaniu się na swoje konto na stronie biegu. Podpisaną Kartę Startową razem z kserokopią dowodu tożsamości można przekazać osobie, która będzie mogła odebrać pakiet startowy.

Nie przewidujemy takiej możliwości i pakiety startowe nie będą wysyłane.

Tak, wybrani zawodnicy poprowadzą swoje grupy na czasy 3:20, 3:30, 3:40, 3:50, 4:00, 4:15, 4:30, 4:45 i 5:00 godzin.
Na dystansie półmaratonu również przewidujemy pacemekerów. Informacje na temat czasów na jakie poprowadzą swoje grupy przedstawione zostaną przed samymi zawodami.

Nie, asysta rowerzystów jest zabroniona a osoba korzystająca z tego typu pomocy zostanie zdyskwalifikowana.

Informacja o wysokości nagród w obu biegach zostanie przedstawiona do końca lipca 2017 roku na stronie internetowej zawodów. Informacja pojawi się jako załącznik do regulaminu danego biegu.

Tak. Z uwagi na organiczoną pojemność sali miejsca będą rezerwowane wg. kolejności ich napływania; Uwaga: rezerwujemy noclegi tylko dla zawodników którzy dokonają opłaty startowej. Zapraszamy do skorzystania z oferty partnerskich hoteli grupy NOVOTEL >>>

Niestety nie, ale postaramy spełnić oczekiwania uczestników tak, by każdy otrzymał odpowiednią dla siebie koszulkę.

Niestety nie ma takiej możliwości by zapewnić wszystkim zawodnikom startującym w Mini Silesia Marathon szatni, depozytu i prysznicy po biegu.

Tak. Z uwagi na fakt, iż ilość miejsc startowych jest ograniczona prosimy o podejmowania przemyślanej decyzji i rejestracji na bieg tylko w przypadku pewnego udziału w zawodach. Zwracamy uwagę, że w przypadku odebrania pakietu startowego a nie wystartowania w zawodach uczestnik zostanie obciążony kwotą 30 zł.

PKO Silesia Marathon 2017 odbędzie się 1 października 2017 r., start biegu planujemy o 9.00 (o 10.30 start półmaratonu). Ale wolontariusze tego dnia zaczną swoją pracę znacznie wcześniej – spotkanie z nimi planujemy na godz. 6.00 rano. Dzięki temu wszyscy wolontariusze znajdą się na swoich stanowiskach w odpowiednim czasie, będą mogli przygotować się do działań, a wcześniej poznają się z wolontariuszami wykonującymi podobne zadania, odbiorą koszulki i pakiety żywnościowe.

30 września zaprosimy chętnych do obsługi Biegu RMF (planujemy zaangażować tego dnia ok. 60 wolontariuszy).

Od 28 września rozpoczniemy pracę w biurze zawodów czyli w miejscu, gdzie wszyscy uczestnicy maratonu i półmaratonu odbiorą swoje pakiety startowe.

Wszystkich wolontariuszy zaangażowanych w przygotowanie i obsługę maratonu zaprosimy do udziału w szkoleniach dot. wolontariatu sportowego i przygotowania do pracy na konkretnych stanowiskach. Dzięki nim wolontariusze zdobędą wiedzę i informacje, które wykorzystają nie tylko podczas PKO Silesia Marathon 2017, ale i przy innych imprezach biegowych czy sportowych. Szkolenia planujemy w terminach 17-18.09.2017 r., odbędą się na pewno w godzinach popołudniowych lub w weekendy (za wyjątkiem zorganizowanych grup szkolnych – dla nich może spotkania organizować na terenie szkoły, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu). Uczestnictwo w szkoleniach jest obowiązkowe – przekażemy na nim wszystkie informacje, dzięki którym będziesz mógł w roli wolontariusza czuć się bezpiecznie i komfortowo.

Wszystkie szkolenia wolontariuszy organizujemy w ramach projektu „Akademia wolontariatu sportowego RP”, współfinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Jeśli chcielibyście w szkoleniach dot. wolontriatu sportowego uczestniczyć także poza przygotowaniami do maratonu, prosimy o kontakt mailowy na adres: skupien@wolontariat.org.pl

Tak, do udziału w wolontariacie przy PKO Silesia Marathon 2017 angażujemy także wolontariuszy, którzy nie ukończyli 18 roku życia. Poprosimy ich jednak o przedstawienie pisemnej zgody na udział w wolontariacie, podpisanej przez rodziców/opiekunów prawnych. O wzór takiej zgody należy poprosić koordynatorkę wolontariatu, Milenę Skupień (kontakt mailowy skupien@wolontariat.org.pl).

Zgodnie z ustawową definicją wolontariatu – jest to działalność bezinteresowna, dobrowolna, świadoma i bezpłatna. Tym samym – za pracę wolontariacką podczas PKO Silesia Marathon 2017 nie przewidujemy przekazywać wynagrodzenia finansowego. Dla wszystkich wolontariuszy przygotujemy pamiątkowe pakiety: będą to koszulki, certyfikaty i drobne upominki maratonu.

Tak, dla wszystkich wolontariuszy przygotujemy posiłek – zarówno podczas działań w biurze zawodów jak i już w dniu samego maratonu. Najprawdopodobniej będzie to pakiet, w skład którego wejdzie kanapka, owoc, woda, słodycze.

Niestety nie jesteśmy w stanie każdemu z wolontariuszy zwrócić kosztów dojazdu do Katowic. Ale na pewno zagwarantujemy dowóz już na miejsce wykonywania zadań (np. na teren oddalonych od centrum dzielnic Katowic, do Mysłowic czy też do Siemianowic).

Jedynym wyjątkiem jest zwrot kosztów dojazdu grup zorganizowanych – jeśli np. jesteście grupą szkolną spoza Katowic i na maratonie chcecie pojawić się grupą min. 30 osób, możecie poprosić o zwrot kosztów dojazdu. W tym celu musicie skontaktować się z koordynatorką, najlepiej drogą mailową, na adres: skupien@wolontariat.org.pl

Wszystkich zainteresowanych udział w wolontariacie zapraszamy do wypełnienia formularza rekrutacyjnego.

Zgłoś się do udziału w wolontariacie

Jeśli jesteście grupą zorganizowaną (np. grupą min. 10 znajomych, grupą szkolna itp.), możecie zgłosić swój udział wysyłając informację drogą mailową, na adres: skupien@wolontariat.pl

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.

Sorry, this entry is only available in Polish.