Najczęściej zadawane pytania

Poniżej wyjaśniamy kilkanaście spraw związanych z organizacją zawodów.
Zanim do nas zadzwonisz lub wyślesz pytanie, przeczytaj regulamin zawodów i sprawdź czy poniżej znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię zagadnienie.

Rejestrację zawodników uruchomiona zostanie 12 grudnia 2018 r.
Zgłoszenia drogą elektroniczną przyjmowane będą do 20 września 2018 r. Ostatnią możliwością rejestracji na bieg będzie zgłoszenie się osobiście w Biurze Zawodów w dniach 5-6 października 2018 r.

Szczegółowe informacje na temat półmaratonu opublikowane zostaną na pod koniec lutego 2018 roku na stronie www.silesiamarathon.pl
Zapisy na PKO Silesia Półmaraton planujemy uruchomić w marcu 2018 r.

Szczegółowy informacje na temat organizacji startu prezentujemy w informatorze uczestnika „Co? Gdzie? Kiedy”  formie Mini Przewodnika – informator opublikowany zostanie na 3-4 miesiace przed startem zawodów i będzie na bieżąco aktualizowany. Znajdą się tam mapki okolicy startu, mety, informacje o Biurze Zawodów.

Przygotowaliśmy kilkadziesiąt pakietów startowych, które będą dostępne w biurze zawodów. Pakiety będą wydawane do ich wyczerpania.

Tak, trasa PKO Silesia Marathon posiada atest Polskiego Związku Lekkiej Atletyki oraz IAAF.
Trasa PKO Silesia Półmaraton posiada atest PZLA.

Tak, finisz zaplanowaliśmy na bieżni największego stadionu lekkoatletycznego w Polsce.

Płatności dokonuje się po zarejestrowaniu się na stronie biegu. 
W tym celu należy zalogować się na swoje konto na stronie biegu, przejść na stronę płatności klikając przycisk „Zapłać”. Można skorzystać z płatności kartą lub przelewem internetowym do większości banków. Istnieje też możliwość wygenerowania wypełnionego druku przelewu. Można taki druk zapisać lub wydrukować w domu. Do generowania druku przelewu służy funkcja „Przelew bankowy” w grupie „Przelewy online”. Obsługa płatności internetowych jest realizowana przy współpracy z firmą PayU.

W przypadku braku danego banku prosimy o zaznaczenie wyboru przelewu bankowego/pocztowego i dokonanie wpłaty na wygenerowany numer rachunku bankowego.

Tak, przyjmowane są opłaty kartami VISA, MASTER CARD oraz płatności najbardziej popularnych banków.

Pakiety startowe będzie można odebrać w dniach 5 – 7 października w Biurze Zawodów. Umiejscowienie Biura Zawodów podane zostanie w czerwcu 2018 roku.

Szczegółowe informacje dotyczące dojazdu do Biura Zawodów i na miejsce startu Silesia Marathon (i imprez towarzyszących) znajdować się będą w MINI PRZEWODNIKU opublikowanym na miesiąc przed zawodami.


Dojazd samochodem – ul. Chorzowska 107, Katowice tablice informacyjne Silesia City Center
Dojazd tramwajem – linie 6, 7, 11, 19, 23 – przystanek Silesia City Center
Dojazd autobusem – linie 6, 7, 23, 48, 51, 110, 48, 662, 673, 820, 830, 840

Tak, cały depozyt można będzie odebrać na mecie, na terenie Stadionu Śląskiego.

Tak, przygotowana będzie dodatkowa, dedykowana zawodnikom linia autobusowa. Autobusy będą wachadłowo kursować pomiędzy Stadionem Śląskim a Silesia City Center. Czas przejazdu – ok. 8 minut.
Na podstawie numeru startowego można będzie bezpłatnie korzystać z równie szybkiej komunikacji tramwajem linii 6,7, 11, 19 czy 23 (pięć przystanków autobusowych).

Zachęcamy do skorzystania z komunikacji publicznej którą, po odbiorze pakietu startowego podróżować będzie można na podstawie numeru startowego. Dla osób które będą dojeżdżały na start własnym samochodem przygotowaliśmy kilka parkingów umiejscowionych zarówno przy samym starcie, jak również przy mecie biegu na Stadionie Śląskim. Parkingi na 2.000 samochodów znajdować się będą na terenie Stadionu Śląskiego przy samym Stadionie, kolejne 2.000 miejsc parkingowych przygotowanych będzie przy Silesia City Center. Pomiędzy startem i metą poruszać się będzie można bezpłatnie – tramwajem lub korzystając z dodatkowej, dedykowanej liniii autobusowej kurusjącej między startem i metą. Przed zawodami opublikowana zostanie mapa z umiejscowieniem parkingów.

Tak, dzięki temu zawodnicy wyczynowo uprawiający tę dyscyplinę mają możliwość startu na czele kolumny biegaczy. Kolejne strefy startowe będą odpowiednio oznakowane numerami odpowiadającymi numerom startowym oraz dodatkową cyfrą i będą uwzględniały deklarację złożoną w momencie rejestracji na bieg.

Tak, biuro zawodów będzie czynne w tym dniu od 6.30 do 7.30. W dniu zawodów wydawane będą wyłącznie pakiety startowe bez możliwości rejestracji i dokonywania opłat startowych.

Staramy się tak wybierać partnera przygotowującego dla nas koszulki, by ich rozmiary odpowiadały europejskim standardom. Tabela z wymiarami w centymetrach znajduje się poniżej. W przypadku źle wybranego rozmiaru mozna to zmienić w edycji zgłoszenia po zalogowaniu się na swoje konto. Zmiana jest możliwa do 31 sierpnia.

Zgodnie z Regulaminem Zawodów nie ma takiej możliwości.

Zachęcamy do osobistego odbioru pakietów startowych, gdyż konieczne jest złożenie własnoręcznego podpisu na karcie zgłoszenia – zgodnie z wymogami prawnymi.

Pakiet startowy będzie mogła również odebrać wskazana osoba na podstawie Karty Startowej. Karty Startowe można pobrać po zalogowaniu się na swoje konto na stronie biegu. Podpisaną Kartę Startową razem z kserokopią dowodu tożsamości można przekazać osobie, która będzie mogła odebrać pakiet startowy.

Nie przewidujemy takiej możliwości i pakiety startowe nie będą wysyłane.

Tak, wybrani zawodnicy poprowadzą swoje grupy na czasy 3:20, 3:30, 3:40, 3:50, 4:00, 4:15, 4:30, 4:45 i 5:00 godzin.

Nie, asysta rowerzystów jest zabroniona a osoba korzystająca z tego typu pomocy zostanie zdyskwalifikowana.

Informacja o wysokości nagród zostanie przedstawiona do końca lipca 2018 roku na stronie internetowej zawodów. Informacja pojawi się jako załącznik do regulaminu biegu.

Tak. Z uwagi na organiczoną pojemność sali miejsca będą rezerwowane wg. kolejności ich napływania; Uwaga: rezerwujemy noclegi tylko dla zawodników którzy dokonają opłaty startowej. Zapraszamy do skorzystania z oferty partnerskich hoteli grupy NOVOTEL >>>