Najczęściej zadawane pytania

Poniżej wyjaśniamy kilkanaście spraw związanych z organizacją zawodów.
Zanim do nas zadzwonisz lub wyślesz pytanie, przeczytaj regulamin zawodów i sprawdź czy poniżej znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię zagadnienie.

Tak, trasy maratonu jak i półmaratonu posiadają atest IAAF oraz Polskiego Związku Lekkiej Atletyki.

Tak, finisz kolejnej edycji Silesia Marathon 2021 również odbędzie się na bieżni największego stadionu lekkoatletycznego w Polsce.

Rejestracja zawodników została uruchomiona w 21 stycznia 2021 r. i będzie trwała do 15 września 2021 r. o ile nie zostanie wcześniej wyczerpana pula pakietów startowych.

  1. 1. Wybierz z menu „Strefa zawodnika” –> „Zapisy” –> „Rejestracja”.
  2. 2. Wybierz bieg w którym chcesz wziąć udział.
  3. 3. Jeśli masz już u nas konto zaloguj się na nie wybierając „Mam konto”. Jeżeli jeszcze nie zakładałeś konta na stronie silesiamarathon.pl lub nie rejestrowałeś się na niej na biegi w poprzednich latach wybierz „Nie mam konta”.

  1. 4. Wypełnij wszystkie wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) i pozostałe jeśli chcesz. Osoby, które się zalogowały wybierając wcześniej „Mam konto” niektóre pola będą miały już wypełnione na podstawie danych z poprzednich rejestracji.

  1. Wypełnij informacje związane z biegiem i zaznacz akceptację regulaminu i zgód i kliknij „Zapisz się”. Pola wymagane są oznaczone gwiazdką (*). Wygląd formularza w tej części może się różnić w zależności od wybranego biegu.

  1. 5. Teraz możesz wybrać opcje dodatkowe, w tym opłacić grawer wyniku na medalu i członkostwo w Silesia Marathon Club. Suma dodatkowych opłat pojawi się obok (dodatkowe opcje możesz wybrać również później w edycji zgłoszenia). Kliknij „Przejdź dalej”.

  1. 6. Teraz widzisz podsumowanie opłat jakie wybrałeś w tym jaki jest koszt samego udziału w biegu. Zgodnie z regulaminem koszt udziału w biegu zmienia się. Im bliżej biegu tym opłata jest wyższa. Pamiętaj o tym wybierając opcję „Płacę później”. Po kliknięciu „Płacę teraz” zostanie wyświetlone podsumowanie kosztów.

  1. 7. Jesteś na ostatnim ekranie przez przejściem do systemu elektronicznych płatności PayU. Zobaczysz swoją podsumowaną kwotę do zapłaty. Po kliknięciu „Zapłać teraz” zostaniesz przeniesiony na stronę PayU.

  1. 8. Na stronie PayU możesz wybrać płatność kartą, przelewem bankowym lub blikiem. Jeśli wybrałeś przelew, a Twojego banku nie ma na liście, wybierz przelew tradycyjny. Zostaną podane dane do przelewu oraz możliwość wygenerowania druku przelewu do wydrukowania lub przepisania danych. Pamiętaj, aby nie zmieniać danych na druku.

  1. 9. Po zaksięgowaniu płatności na Twoim koncie pojawi się numer startowy przy Twoim zgłoszeniu na bieg. Możesz tam również zmienić niektóre dane podane przy rejestracji (strefę czasową, klub, rozmiar koszulki itp. – zmiany są możliwe do 31 sierpnia). Dane kontaktowe możesz edytować w zakładce „Moje dane”. Możesz też przenieść rejestrację na inny bieg (do 31 sierpnia) lub wybrać dodatkowo płatne opcje (do 15 września).

 

Do 31 sierpnia 2021 roku można, logując się na własne konto utworzone przy rejestracji dokonać zmiany dystansu.
Jeżeli w momencie podejmowania decyzji o zmianie dystansu, opłata startowa na nowym dystansie jest wyższa należy różnicę dopłacić. W przypadku gdy opłata za zmieniony dystans jest niższa od już wpłaconej zwrot nie przysługuje.

Uwaga: Po 31 sierpnia 2021 r. zmiana dystansu nie będzie możliwa bez względu na podawane przez uczestników okoliczności (kontuzje lub inne przypadki losowe).

Płatności dokonuje się po zarejestrowaniu się na stronie biegu. 
W tym celu należy zalogować się na swoje konto na stronie biegu, przejść na stronę płatności klikając przycisk „Zapłać”. Można skorzystać z płatności kartą lub przelewem internetowym do większości banków. Istnieje też możliwość wygenerowania wypełnionego druku przelewu. Można taki druk zapisać lub wydrukować w domu. Do generowania druku przelewu służy funkcja „Przelew bankowy” w grupie „Przelewy online”. Obsługa płatności internetowych jest realizowana przy współpracy z firmą PayU.

W przypadku braku danego banku prosimy o zaznaczenie wyboru przelewu bankowego/pocztowego i dokonanie wpłaty na wygenerowany numer rachunku bankowego przepisując dane z wygenerowanego druku.

Za start w zawodach można zapłacić kartami VISA, MASTER CARD oraz dokonując płatności z rachunków najbardziej popularnych banków poprzez system PayU.

W Biurze Zawodów są również płatności w formie bezgotówkowej, kartą płatniczą, kredytową tradycyjnie lub zbliżeniowo.

 

 

Tak. Do 15 września każdy zawodnik, który już zapłacił za udział w zawodach i ma przyznany numer startowy, może po zalogowaniu się wybrać te opcje i za nie dopłacić.

Staramy się tak wybierać partnera przygotowującego dla nas koszulki, by ich rozmiary odpowiadały europejskim standardom. Tabela z wymiarami w centymetrach znajduje się poniżej. W przypadku źle wybranego rozmiaru można to zmienić w edycji zgłoszenia po zalogowaniu się na swoje konto. Zmiana jest możliwa do 31 sierpnia.

Nie możemy jednak zagwarantować otrzymania koszulki w wybranym rozmiarze – koszulki wydawane są na podstawie rozmiaru wskazanego w formularzu rejestracyjnym, bez możliwości zmiany zadeklarowanego rozmiaru podczas odbioru, do momentu wyczerpania zapasów danego rozmiaru. W przypadku braku wybranego rozmiaru, zawodnikowi zostanie zaproponowany inny dostępny rozmiar.

Tak, zgodnie z regulaminem można przenieść opłatę startową na inną, zarejestrowaną na bieg osobę.
Przekazanie opłaty uwarunkowane jest:
a) terminem – możliwe jest przeniesienie opłaty wyłącznie do 31 sierpnia 2021 r.;
b) kontaktem z organizatorem w celu dopełnienia formalności (podanie nazwiska osoby na którą przenoszona jest opłata startowa);
c) wniesieniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 15 zł oraz wpłatą różnicy kwoty w przypadku, gdy opłata jest niższa niż aktualnie obowiązująca.
Opłata startowa na którą wystawiona została faktura VAT nie może być przeniesiona na innego zawodnika.

Szczegółowy informacje na temat organizacji startu prezentujemy w informatorze uczestnika „Co? Gdzie? Kiedy”  formie Mini Przewodnika – informator opublikowany zostanie na ok. miesiąc przed startem zawodów i będzie na bieżąco aktualizowany. Znajdą się tam mapki okolicy startu, mety, informacje o Biurze Zawodów.

Biuro zawodów mieści się na Stadionie Śląskim w Chorzowie przy ul. Katowickiej 10 (wejście bramą 1A)

  • komunikacja publiczną ZTM
    Dojazd tramwajem – linie 0, 6, 11, 19, 23 (przystanek „Chorzów-Stadion Śląski” lub „Park Śląski Wejście Główne”)
    Dojazd autobusem – linie 6, 98, 663 (przystanek „Chorzów-AKS”)

Zachęcamy do skorzystania z komunikacji publicznej którą, po odbiorze pakietu startowego podróżować będzie można na podstawie numeru startowego. Dla osób które będą dojeżdżały na start własnym samochodem Park Śląski udostępnia odpłątnie kilka parkingów umiejscowionych w niedalekiej odległości od startu/mety zawodów.

Przed zawodami opublikowana zostanie mapa z umiejscowieniem parkingów oraz możliwość internetowej rezerwacji miejsc.

Zachęcamy do osobistego odbioru pakietów startowych, gdyż konieczne jest złożenie własnoręcznego podpisu na karcie zgłoszenia – zgodnie z wymogami prawnymi.

Pakiet startowy będzie mogła również odebrać wskazana osoba na podstawie Karty Startowej. Karty Startowe można pobrać na 10 dni przed zawodami po zalogowaniu się na swoje konto na stronie biegu. Wydrukowaną i podpisaną Kartę Startową można przekazać osobie, która będzie mogła odebrać pakiet startowy.

Tak, dzięki temu zawodnicy wyczynowo uprawiający tę dyscyplinę mają możliwość startu na czele kolumny biegaczy. Kolejne strefy startowe będą odpowiednio oznakowane literami odpowiadającymi literom na numerach startowych i będą uwzględniały deklarację złożoną w momencie rejestracji na bieg.

Nie – zgodnie z zapisami regulaminów biegów, ale również przyjętymi na całym świecie zasadami numer startowy przypinamy do koszulki, z przodu na klatce piersiowej.
Numer startowy to przede wszystkim informacja dla sędziów i organizatorów. Jest to również nośnik reklamowy dla sponsorów i partnerów imprezy. Numer startowy musi być widoczny z przodu, nie może być zasłonięty!

Nie, asysta na rowerach lub innych środkach lokomocji jest zabroniona a osoba korzystająca z tego typu pomocy zostanie zdyskwalifikowana.

W przypadku, wymuszonej epidemią COVID-19, konieczności wprowadzenia startów falowych w dużo mniejszych grupach, pacemekerów na trasie zawodów nie będzie.

Informacja o wysokości nagród zostanie przedstawiona do końca sierpnia 2021 roku na stronie internetowej zawodów jako załącznik do regulaminu biegu.

W związku z niewielkim zainteresowaniem noclegami na sali gimnastycznej w poprzednich latach, nie przewidujemy organizacji noclegów tego typu.

Nie przewidujemy takiej możliwości i pakiety startowe nie będą wysyłane.

Tak, pracujemy nad tym by wszystkie zaplanowane biegi odbyły się 3 października 2021 roku. Na dzień dzisiejszy wydarzenie jest przez organizatora przygotowywane z uwzględnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa zgodnie z zaleceniami WHO.
Zapraszamy do udziału w naszym wyjątkowym, biegowym święcie z metą na Stadionie Śląskim.

Jednocześnie informujemy, że w przypadku gdyby rząd lub lokalne władze wprowadził dodatkowe ograniczenia lub uniemożliwiłyby nam organizację wydarzenia, zawodnicy będą mieli możliwość przeniesienia jej na kolejną edycję w przyszłym roku lub otrzymania zwrotu opłaty startowej.

Tak, nie planujemy rozgrywania wirtualnych zawodów.

W związku z rozwojem pandemii wprowadzone zostaną dodatkowe działania organizacyjne zmierzające do maksymalnego zwiększenia bezpieczeństwa zawodników. Dotyczyć to będzie zarówno biura zawodów, miejsca startu, punktów odżywczych oraz mety.
Wszystkie działania podporządkowujemy bezpieczeństwu zawodników.

Tak, udział w zawodach jest bezpieczny.

Na bieżąco przygotowywane i wprowadzane są rozwiązania zalecane przez wybitnych specjalistów w związku z wirusem SARS-CoV-2. Zmiany dotyczą wszystkich aspektów udziału zawodników od organizacji biura zawodów począwszy, przez organizację startu, punktów odżywczych i metę.
O wszystkich zmianach dostosowujących wydarzenie do najnowszej wiedzy na temat bezpieczeństwa w związku z pandemią COVID-19 będą przekazywane przed samymi zawodami z uwagi na brak jednoznacznych wytycznych i dynamiczną sytuacją w kraju.

Load More